Léon Around The World

Nawalgarh

Eerste kerstdag en een reisdag. Om 8 uur een lokaal ontbijtje van aardappelcurrie met naan genomen en op het gemak naar de bus gelopen. Vandaag reizen we naar Nawalgarh, een busrit van ongeveer 6 uur. Omdat het mistig is besluit ik om reisblog alvast in typen en wat bij te slapen. Zo rond een uur of 12 is de mist opgetrokken en kan ik van de uitzicht genieten. Hoewel ik al redelijk wat van Azië heb gezien is dit toch weer heel anders. Ik ben vooral onder de indruk van de traditioneel geklede vrouwen. De gewaden zijn fel rood, groen of blauw en voorzien van de nodige bling bling. Vanwege de files in de morgen komen we pas om 16:00 aan in Nawalgarhi, een dorp wat bekend staat vanwege de vele fresco's. Het hotel is een van de mooiste hotels van deze reis. Het gebouw is helemaal beschilderd met fresco's. We doen nog snel een rondje door het dorp maar eigenlijk is het al snel te donker om de fresco's te kunnen zien en gaan we terug naar het hotel voor het kerstdiner.