Léon Around The World

Buenos Aires part 3

22-12-2014 Buenos Aires
De ochtend rustig aan gedaan, uitgeslapen wat dat was wel nodig en daarna de omgeving van het hotel verkent. 's Middags staat er een fietstocht door het centrum op het programma. Eerst "even" pinnen en dan met de metro naar het centrum. Pinnen blijkt lastiger dan gedacht samen met nog een reisgenoot proberen we iedere pinautomaat maar nergens krijgen we er geld uit. Dan maar euros omwisselen in het hotel en daarna met de metro richting centrum. Het is erg druk en heeft heel erg veel weg van Aziatische taferelen. We zijn met 22 man en moeten allemaal on dezelfde metro. Het is even duwen en proppen maar het us gelukt. Met de fietstocht bezoeken de hoogten punten van Buenos Aires: monument falkland oorlog, belangrijke regerings gebouwen, maar ook de wijk Boca. De wijk was vroeger een arbeiders wijk en is heeft veel kleurrijke golfplaten huizen. In deze wijk is ook in 1900 de tango ontstaan en In deze wijk staat ook het stadion van Boca Juniors, de club van Maradonna. Even tijd voor een korte pauze van een half uur waarin we wat kunnen eten en drinken. De kleurrijke huizen stralen een gezellige sfeert uit en ook de zon werkt prima mee. Daarna rijden we nog naar Plaza del malla, het centrale plein van de stad waarde nog steeds geprotesteerd wordt door Falkland oorlog veteranen en natuurlijk de dwaze moeders. Helaas moet ik hier met nog een aantal reisgenoten afhaken omdat we vanavond naar een tango voorstelling gaan. We hadden eigenlijk het plan om de drukke metro te laten voor wat het is en een taxi te nemen naar het hotel, alleen staat het verkeer zo vast dat de taxi geen optie is. Alleen als we half verwegen zijn rijdt de metro van wegen een defect niet meer verder. Dan toch maar een taxi proberen. In plaats van 18:30 zijn we om 19:50 weer in het hotel en hebben we de bus naar de tango voorstelling gemist. Snel opfrissen en dan met de taxi naar het theater voor de tango voorstelling. De voorstelling is inclusief tango les en diner. De tango les was ik toch al niet van plan te doen en eigenlijk kunnen we bijna gelijk aan tafel wat het theater bestaat uit een podium met daar omheen eettafels. De voorstelling vindt op het podium plaats maar ook tussen de eettafels. De voorstelling was erg geslaagd einde van alweer een erg vermoeiende dag.

Niek

Ik zie het al voor me, Leon en tango dansen! Lijkt me helemaal niks voor jou

lenie

Lijkt me gezellig eten en een voorstelling gelijk.
Jammer dat je de tango les niet gedaan hebt!
Met een mooie Argentijnse schone!