Léon Around The World

Pushkar

Het begint routine te worden, wederom een reisdag en om half negen stappen we de bus in voor de busrit naar Pushkar. Pushkar is vanwege het heilige meer een groot bedevaartsoord voor hindoes. Leer, auto's, tuktuks en alcohol zijn streng verboden in de stad. Het grootste gedeelte van de busrit heb ik weer gebruikt om mijn reisverslag bij te werken. Zo rond een uur of 3 zijn we in het hotel en gaan we met z'n drieën het centrum verkennen. Het is een erg toeristisch stadje, een beetje vergelijkbaar met Aguas Calientes in peru, een stadje wat grotendeels bestaat uit hotels, restaurants en souvenirswinkels. We waren gewaarschuwd voor mensen die bloemblaadjes in je handstoppen die je vervolgens in het meer moet offeren en een bedrag van 100 en je soms wel 1000 rupee moet betalen. Als je 10 rupee geeft is het ook goed. Het duurde niet lang of Yok Yieng en ik hebben bloemblaadjes in onze handen. Yok Yieng geeft haar blaadjes aan mij en ik loop mee naar het water en onderga een ritueel. Na ritueel wil de man geld en hij wil een veelvoud van 1000 rupee. Een bedrag van 5000 is wel gebruikelijk of anders 3000 rupee. Ik bied geef hem 20 rupee wat hij veel te weinig vind maar ik mag ook in euros betalen. 20 rupees take it or leave it. Het werd leave it en hij droop af. We zoeken een dakterras op met uitzicht op het meer om dezonsondergangte fotograferen. Daarna het centrum nog wat verkent en leuk restaurant gezocht voor een laat diner. Daarna lopen we terug naar het hotel door de smalle straatjes van Pushkar en we zijn ondertussen helemaal gewend aan de vele koeien en stieren op straat en slalommen er rustig tussen door. Dat ging een paar dagen geleden nog heel anders.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!