Léon Around The World

Pushkar part 2

Vandaag uitslapen, het is een klein stadje en om half 10 lopen we weer met z'n drieën richting centrum. We zoeken een paar ghats (badplaats in het meer) die niet toeristisch zijn. Daarna lopen we naar de Brahma tempel. naast het heilige meer de rede dat veel Hindoes op bedevaart naar Pushkar gaan. De schoenen moeten weer uit maar ook de rugtassen mogen dit keer niet naar binnen. We gaan in twee shifts naar binnen. De tempel bestaat uit duizenden gedenkstenen en de familie leden offeren bloemen en snoep. Erg groot is de tempel niet en na vijf minuten staan we weer buiten. Naast het meer is een heuvel met een tempel. Yok Yieng en Ik hebben wel zin in een stevige wandeling. Volgens de reisgids staat er een uur voor de klim maar in 20 minuten zijn we boven. Het eerste gedeelte bestond uit traptreden het laatste stuk bestond uit een stenen. De tempel is niet heel af bijzonder maar het uitzicht maakt de klim de moeite waard. Dan maar wat langer van het uitzicht en deapengenieten. Op het gemak weer naar beneden gelopen en een terrasje opgezocht om de zonsondergang te bekijken.