Léon Around The World

Jaipur

Wederom een reisdag en wederom om half negen de bus in. Ik kan me geen andere vakantie herinneren met zulke relaxte reistijden. Vandaag gaan we naar Jaipur, ook wel de rose stad genoemd. Het is een korte rit en rond het middag uur zijn we al in Jaipur. We lopen richting het oude centrum. We lopen langs een erg drukke weg en iedereen heeft last van de uitlaatgassen. Eenmaal in het oude centrum wordt het er niet beter op. Na een kort rondje door het oude centrum houden we het voor gezien. Jaipur is grote stad, waar een toerist eigenlijk niets, behalve een bezoek aan het fort, te zoeken heeft. Het is zaterdagavond dus we gaan naar de bioscoop en dan natuurlijk naar een bollywood film. Er is weinig keuze er draait maar één film en dat is Dabangg 2. De film is gesproken het Hindi en er is geen ondertiteling in het engels. De film gaat over een politieman à la Dirty Harry, met het postuur van Sylvester Stalone en een hele foute snor. Elke actie scène waar een badguy wordt luitgeschakeld wordt gevolgd door eenzang en dansjevan de hoofdrolspeler waarbij het hele politiekorps vrolijk mee danst.