Léon Around The World

Jaipur part 2

Jaipur is een stad die je eigenlijk beter kunt overslaan bij een bezoek aan India. Dat was wel het meest besproken onderwerp tijdens het eten gisteravond. Jaipur is een vieze smerige stad met veel smog en bijna iedereen had moeite met ademhalen. Leuke winkels en restaurants heb je er niet, het enige wat er te doen is, is een bezoek aan hetfort. Alleen begint iedereen zo langzaam aan wel een beetje tempel en forten moet te worden. Nog maar een paar te gaan, dit is één van de laatste.

Eigenlijk wilden we met z'n drieën met een lokale bus naar het fort maar de eigenaresse van het hotel vond dat geen goed plan en ze regelde goedkoop een taxi voor ons. John gaat ook met ons mee dus is de taxirit nog goedkoper. Na een half uurtje rijden komen we bij het fort en het is weer een vreselijk mooifortmaar het wordt al snel druk en het is vaak lang wachten op een stukje toeristvrij fort om een mooie foto maken. Filmen lukt al helemaal niet en ik denk dat ik de volgende reis mijn videocamera maar thuis laat en weer gewoon foto's ga maken. Het is niet te doen om van dit soort opnames een stuk film te maken waar een verhaallijn in zit. Na 2 uur lopen hebben we het wel gezien en gaan we terug naar het hotel. Omdat in deze stad echt helemaal niets te doen is gaan we op het dakterras zitten en willen wat te eten en drinken bestellen maar dat gaat niet soepel. De eigenaresse heeft daar een kamer en ze komt bij ons zitten. Haar 2 vaste medewerkers zijn afwezig vanwege een rouwperiode van een maand en nu heeft ze noodgedwongen vervangend personeel wat slecht engels spreekt. Ze stelt voor om een combinatie van wat lokale gerechten te doen. Ze blijft bij ons zitten tot het eten er is en verteld wat over de geschiedenis van het familiehotel. We vullen de dag met Yatzee en dan snel weg uit deze stad. Morgenochtend vertrekken we naar Agra en dan eindelijk de dag erna ga ik eindelijk de Taj Mahal zien, het mooiste gebouw op aarde.