Léon Around The World

Fatehpur Sikri

Dit is mijn eerste vakantie waar het zo relaxt opstaan is. Alweer om half negen vertrekken, het begint bijna op een vakantie te lijken. Weer een reis dag maar geen zin om mijn reisblog bij te houden, sorry dat komt later. De reis duurt de gehele dag en we stoppen bij een vogelreservaat en hoe kan het ook anders bij een fort.

Rond het middaguur komen we bij het vogel reservaat aan. Perfietsriksjawordt je dan door het vogelpark heen gereden. We zijn ff onderweg en mijn bestuurder ziet een groene duif en als ik een foto wil maken met mijn videocamera vraagt mijn riksjabestuurder of ik een kaartje voor mijn videocamera heb gekocht. Ook hier weer 400 rupee voor en videocamera terwijl alle andere fotoapparatuur gratis is. Ik berg mijn videocamera op een maak de rest van de trip foto's met mijn iPhone. Hij rijdt naar de andere kant want hij weet een python te zitten. Onderweg stop hij wel bij een aantal vogels die we in Nederland ook hebben zoals de waterhoen, meerkoet en ooievaar. Maar hij stopt speciaal bij een blauwe reiger. 'Very comen in your country, but veeeery rare in India' en in eerste instantie was ik niet van plan een foto te maken, Maar als ik zie dat hij helemaal verbaasd is en niet van plan is verder te rijden voor dat ik een foto heb gemaakt, neem ik toch maar een foto en rijden we door naar de Python. Als we bij de een grote stapel hout komen blijkt de Python daar inmiddels tussen te zijn gaan zitten en is hij dus niet meer zichtbaar. Maar mijn riksjaman weet ook nog een kleine Python te zitten, dan rijden we daar maar heen, Indedaad zo'n 30 meter verder op, vlak langs de kant van de weg ligt een kleinPythonte zonnen. Echt warm is het niet, het is redelijk mistig en omdat er wieing mensen gekozen hebben voor een ritje in het volgelpark geloof ik het wel en mag hij me terugbrengen naar de bus.

Bij de bus aangekomen kan ik wel wat warms gebruiken om weer een beetje op tempratuur te komen. Yok Yieng is meester afdinger en krijgt alles voor lokaal tarief en voor maar 6 rupee per stuk hebben masalathee. Snel lunchen en dan door naarFatehpur Sikri. Een oude keizer stad met een fort en een Moskee. Het fort is de op één na laatste van deze reis omdat de tempratuur vandaag ook al niet mee zit kan hetfortniet echt boeien. We lopen er snel doorheen richting demoskee. Eindelijk weer eens wat anders en hier had ik wel wat langer rond willen lopen, hier is het niet al te druk. Dat komt waarschijnlijk om dat het vandaag aanzienlijk kouder is en dat komt wel goed uit, want reisleider Vishnu is het bangst voor zakkenrollers op deze plaats. Het begint inmiddels donker te worden en we moeten nog een uur rijden en dan zijn we in Agra.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!