Léon Around The World

Entebbe part 2

De eerste nacht in Oeganda zit er op. Het was wel iets kouder dan ik had verwacht en ik vind niet erg als om 7 uur mijn wekker gaat. Een hele warme douche genomen om op te warmen. Ontbijt in Oeganda bestaat voornamelijk uit een omelet. Na het ontbijt vertrekken we richting Ngamba island. Ngamba island is een opvang voor chimpansees. De chimpansees zijn in beslag genomen bij circussen, particuliere dierentuinen of bij mensen die een chimpansee als huisdier hielden. De meeste chimpansees zijn te getraumatiseerd om in het wild voor zich zelf te kunnen zorgen. Er is maar een klein gedeelte op het eiland waar mensen kunnen komen. Na een uurtje varen komen we aan op het eiland. We krijgen een introductie praatje en daarna lopen we naar een groot hek waar achter chimpansee's zitten te wachten om gevoerd te worden. Na dat ze een paar emmers mango, papaya en doerian hebben gehad verdwijnen ze het bos in en varen we weer terug naar Entebbe. Daarna rijden we naar Jinja. Onderweg stopt Frank om wat lokaal eten te kopen. Hij komt terug met een bak gebakken sprinkhanen. Niet iedereen wil dit proberen en al snel staat de bak bij mij. Naast ons hotel zit een backpackers camping met WIFI. Reden daar na het eten wat te gaan drinken en mijn Facebook en reisblog bij te werken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!