Léon Around The World

Namwenda

Namwenda is een dorpje waar de meeste toeristen niet komen. We slapen vannacht in een tent op een boerderij. Het is gelukkig maar een korte rit van Jinja naar Namwenda want het is bloedheet. Onder weg stoppen we nog bij een kraampje wat Doerian verkoopt. Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit gegeten heb en je hoort veel dat het vies is en dat de vrucht heel erg stinkt maar ik vond het wel lekker eigenlijk.

Bij aankomst hebben we eerst de tenten opgezet gevolgd door een lokale lunch van Matoke, Posho, zoete aardappelen kool en kip. s 'Middags gaan we op de fiets het dorp in. Omdat hier bijna geen toeristen komen zijn we echt een attractie en overal rennen kinderen naar buiten om te zwaaien. Ondanks de kerstvakantie toch de plaatselijk school bezocht waar toch nog een aantal kinderen zij opgetrommeld om wat liedjes te zingen. Daarna een terrasje gepakt om een colaatje te drinken. Ondertussen heeft een hele massa kinderen zich verzameld die zich dol graag op de foto laat zetten. Deze keer geen wilde avond maar rustig met een colaatje bij het kampvuur.