Léon Around The World

Murchison falls part 3

Ook Murchison Falls heeft watervallen. Na het ontbijt varen we met een klein motorbootje de Nijl stroomopwaarts voor een bezoek aan de watervallen. We hoeven niet lang te varen voor we de eerste nijlpaarden en krokodillen zien. We varen op een rustig tempo langs de oever en kunnen op het gemak foto's maken vN de vele ijsvogels en bijeëters. De boottocht duurt ongeveer 2 uur en op ongeveer 2 kilometer viir de watervallen worden we afgezet. De laatste 2 kilometer gaan we lopen. Het is niet echt een moeilijke klim en na een uurtje wandelen zijn we boven aan de waterval.

Na de lunch kunnen kunnen een uurtje relaxen bij een lux resort met WiFi aan de rand van het park. Dus die tijd gebruikt im mijn reisblog en facebook bij te werken. De temperatuur ligt boven de 40 graden dus even in de schaduw zitten is wel lekker. Als het ba een uur weer wat afgekoeld is rijden we het park in voor de volgende gamedrive. Weer een poging om de big four kompleet te maken. Maar hoe goed we ook zoeken geen leeuw of luipaard gevonden. Het begint al donker te worden en we moeten voor het donker is uit het park zijn. Maar dan gaan steve vol in de remmen. Frank klimt uit raam en zegt: "The kobs are on high alert, they are not feeding." "They are all looking at one direction." Inderdaad staan alle kobs naar één richting kijken en maken volop alarm kreten. Frank denkt dat het een luipaard is omdat leeuwen vaak in groepen leven en we er toch wel minimaal één zouden moeten zien. Maar hoe hard we ook turen en speuren zien we niets. Het is bijna donker en we moeten flink door rijden om voor het helemaal donker is bij de uitgang te zijn.