Léon Around The World

Queen Elisabeth National Park part 2

Lekker geslapen ondanks de vele herrie van de nijlpaarden. We beginnen de dag met een gamedrive. Nu met daglicht. Hopen dat we het laatste dier van de big four, het luipaard, kunnen spotten. We rijden eerst naar de plek waar we de leeuwen gisteravond het laatst hebben gezien. Helaas zijn ze daar niet meer. Maar er zijn ook weinig andere dieren te zien. Dat zien we eindelijk een grote groep kubs die weer volop alarm kreten maken. We stoppen om te kijken wat de oorzaak is. In de verte komt een hyena aanrennen. Het is inmiddels tijd om te ontbijten en we rijden naar een bewaakt stuk van het park waar we uit de auto mogen. Maar dan roept Marco ineens LEOPARD en steve gaat vol in de remmen. Op een tak ligt een luipaard te slapen alleen schrikt hij zo van ons dat hij naar beneden klimt en de struiken verdwijnt. Ik heb wel een glimp van het luipaard vast kunnen leggen maar ik moet thuis op een groot scherm kijken wat ik nu precies gefilmd heb. Bij de ontbijtplaats weer wat met andere toeristen gepraat maar niemand heeft iets bijzonders gezien en mogen we dus absoluut niet klagen met wat we tot nu tie hebben gezien. Na het ontbijt rijden we terug naar het luipaard hebben gezien maar die is nergens meer te bekennen. Maar Steve praat daar wel even met een andere chauffeur die zegt een klein stukje verderop een leeuw te hebben gezien. We sprinten er naar toe maar kunnen geen leeuw vinden. Maar aan de kobs te zien is er wel een roofdier in de buurt. Dan komt er nog een auto en de gids daarvan ziet wel een leeuw. Heel in de verte veel verder dan wij zochten loopt een leeuw. Steve probeert wat zij weggetjes im zo dicht mogelijk bij de leeuw te komen. Uiteindelijk staan we voor een struik waar een jong mannetje zich verschuilt. Een klein stukje verder ligt een jong vrouwtje. Nu alleen nog buffels en een olifant spotten en dan hebben we de complete big four vandaag gespot. Naar buffels hoeven we niet lang te zoeken. Alleen de olifant werkt niet mee. Al snel wordt het te warm en rijden we terug naar de campsite.

In de middag gaan we een bootsafari doen. Het is bloedheet dus veel dieren zoeken verkoeling bij het water. Daar gaan we zeker olifanten spotten.

Tijdens de bootsafari zijn het vooral nijlpaarden en buffels die we zien. Vogels zijn te veel soorten om op te noemen. IJsvogel en bijeneter zijn verre weg het mooist. Zo half verwegen de tocht zien we de eerste olifant.

Op de terug weg naar de campsite zien we een groep olifant in een modderpoel badderen. Als ze klaar zijn met badderen steken ze vlak achter onze bus de weg over. De groep is nog groter dan ok dacht en bevat ook een aantal hele kleine olifanten want de nodige leuke plaatjes heeft opgeleverd. Nacht twee tussen de hippos komt er aan.